Знам'янський вузол Частина 2

27.01.2019

У роки довоєнних п'ятирічок розширено паровозне й збудовано вагонне депо, автоконтрольний пункт і пункт технічного огляду. Зросла потужність електростанції, з'явилися нові локомотиви, верстати. Знам'янка стала однією з найбільших у Правобережній Україні «фабрик поїздів». Безперервним потоком в усі напрямки йшли звідси ешелони з рудою, нафтою, вугіллям, хлібом тощо. 
У жовтні 1946 року виконком міської ради затвердив схему генерального плану забудови Знам'янки. 

Депо стратегічно важливої станції Знам’янка, вид з водонапорної башти. Видно локомотиви практично усіх типів, що вживалися нацистами в окупованій Україні. У знамянському депо працювало тоді приблизно 1700 співробітників. Через півроку після зйомки, 8 грудня 1943 року, місто захопить Червона армія. 1943. Фото: RVM (Hollnagel)
Депо стратегічно важливої станції Знам’янка, вид з водонапорної башти. Видно локомотиви практично усіх типів, що вживалися нацистами в окупованій Україні. У знамянському депо працювало тоді приблизно 1700 співробітників. Через півроку після зйомки, 8 грудня 1943 року, місто захопить Червона армія. 1943. Фото: RVM (Hollnagel)

Розширилася привокзальна площа, почалосяозеленення міста, брукування вулиць. Наприкінці 1949 року в місті стали до ладу основні магістралі водопостачання; промисловість і транспорт почали одержувати електроенергію з Олександрії. У 50-ті роки в Знам'янці розгорнулося спорудження багатьох підприємств, реконструкція наявних. 1952 року закінчилося будівництво пасажирського вокзалу. Розширення колійного господарства дало змогу збільшити пропускну здатність вузла. У грудні 1959 року вузол одержав струм із Кременчуцької ГЕС, завдяки чому в 1962 році стало можливим електрифікувати дільницю Знам'янка - П'ятихатки, а в наступному році - дільницю Знам'янка - Миронівка.

Сьогодні Знам'янка - це місто сплетіння залізниць, ворота Півдня України. Це перехрестя залізничних магістралей, які прямують з півночі на південь(Київ - Миколаїв), з півночі на південний схід (Київ - Дніпропетровськ), із сходу на захід Харків- Одеса). Знам'янка (також вживається назва Знам'янка-Сортувальна, щоб відрізняти відЗнам'янки-Пасажирської) - вузлова сортувальна станція Одеської залізниці, головна станція Знам'янської дирекції Одеської залізниці. Разом зі станцією Знам'янка-Пасажирська утворює залізничний вузол, до якого входять локомотивне і вагонне депо. 

Від станції відходять лінії: 
• на Чорноліську (12 км) 
• на Користівку (38 км) 
• на Долинську (80 км) 

На станції зупиняються всі пасажирькі потяги далекого сполучення, в тому числі швидкісні потяги Інтерсіті+, а також приміські потяги, що сполучають Знам'янку-Пас. в напрямку станційім. Тараса Шевченка, Цвіткове, П'ятихатки-Пас., Долинська, Помічна, Колосівка, Кременчук-Пас,Одеса-Головна. 

Понад 50% працевлаштованих городян зайняті на 16 міських підприємствах залізничного транспорту, як-от: 
• Знам'янська дирекція залізничних перевезень, 
• локомотивне депо, 
• вагонне депо, 
• дистанція колії, 
• дистанція сигналізації та зв'язку, 
• дистанція захисних лісонасаджень, 
• колійно-машинна станція 63, 
• дистанція електропостачання, 
• будівельно-монтажне експлуатаційне управління № 3, 
• вагонна дільниця, 
• сортувальна станція Знам'янка, 
• пасажирський вокзал, 
• Знам'янський відділ служби матеріально-технічного забезпечення Одеської залізниці, 
• центр механізації колійних робіт, 
• будівельно-монтажний потяг № 704, 
• Знам'янський загін воєнізованої охорони Одеської залізниці.

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати