За 2018 рік на Одеській магістралі відремонтували 11 та замінили 4 вагонних уповільнювачі
Власними силами працівники Знам'янської дистанції сигналізації та зв'язку відремонтували 11 вагонних уповільнювачів типу РНЗ-2, які є основним пристосуванням для механізованого регулювання швидкості скочування вагонів у процесі розпуску составів другої та третьої гальмівної позиції .
Залізничники виконали повний цикл відновлення, починаючи від демонтажу механізму, дефектовки та ремонту окремих вузлів, заміни зношених деталей, складання, випробування, фарбування, встановлення в котлован та виконання регулювальних робіт перед включенням у дію. У виконанні зазначених робіт було задіяно 11 працівників, а саме начальник сортувальної гірки, старший електромеханік, електромонтери, слюсарі та зварники.
Крім того у 2018 році було замінено чотири вагонних уповільнювачі:
- типу НК-114 на КЗ-3ПК на Знам'янській сортувальній гірці (ШЧ-3);
- типу КЗ-3ПК на механізованій сортувальній гірці Одеса-Сортувальна (ШЧ-12);
- на механізованій сортувальній гірці ст. Чорноморськ-Порт були установлені вагонні уповільнювачі типу ЗВУМ 900-3-2 з керуючою апаратурою (білоруського виробництва). Зазначений тип вагонних уповільнювачів має ряд суттєвих переваг перед вагонними уповільнювачами інших типів, серед яких високий рівень безпеки, зменшення експлуатаційних витрат, скорочення часу на їх обслуговування та ремонт.
У поточному 2019 році на механізованій гірці станції Знам'янка силами працівників Знам'янської дистанції сигналізації та зв'язку планується виконати капітальний ремонт 10-ти вагонних уповільнювачів типу РНЗ-2. Адже справна робота уповільнювачів полегшує процес сортування вагонів, знижує експлуатаційні витрати та забезпечує безпеку сортувального процесу.
Планується також закінчити капітальний ремонт вагонного уповільнювача типу КВ-3 на механізованій сортувальній гірці ст. Миколаїв. Ремонт буде виконано на базі вагонного депо Одеса-Застава 1.
Капітальні ремонти вагонних уповільнювачів на механізованих гірках проводяться для дотримання вимог безпеки руху поїздів та збереження вагонного парку, а також для підвищення надійності роботи механізованої гірки і зниження експлуатаційних витрат та гарантування безпеки під час виконання сортувального процесу. Оскільки велике навантаження може прискорити зношування головних деталей уповільнювачів.